2.El Araç Alanların En Sık Karşılaştığı Riskler ve Çözümleri

Ekim 12, 2020by Autotest

Türkiye her ne kadar ikinci el araç pazarının genişliği bakımından ve bu sektörün daimi canlılığı açısından ikinci el araç satıcısını ve alıcısını memnun eden bir ülke olsa da herkesin bildiği gibi riskleri oldukça fazla bir alandır. Kontrol zamanı sınırlı olduğu için değerlendirmeye alınamayan arabalar veya il dışından getirilmesi gereken arabalar herkes için yorucu ve zor bur bir süreç anlamına gelmektedir. Arabaların kontrol edilmeden alınması hem maddi kayıplara neden olmakta hem de bu arabalar için verilen uğraşlar ciddi bir zaman kaybı oluşturmaktadır.

Bir senede yaklaşık 1 milyon ikinci el aracın el değiştirdiği ve bu sayının giderek yükseldiği ülkemizde sizler için oto ekspertiz uzmanlığımız çerçevesinde dikkat edilmesi şart olan, en riskli 5 durumu açıklıyoruz.

Risk 1: Araç Hasar Kaydı

2003 senesinden itibaren trafik kazasına ilişkinyetkili serviste tutanağı tutulan araçların Kasko ve Trafik tarafından takibi yapılmak üzere trafik sigorta gözetim merkezi  tarafından kontrolü gerçekleştirilmektedir. Ancak jandarma ve polis tarafından işlenen kaza kayıtları sorgulama sisteminde görünmemekte hasar kaydı görünmeyen araçların oto ekspertiz fiyatı öğrenilerek kontrol edilmesi gerekmektedir.

Risk 2: Ağır Hasar Kaydı

Ağırır hasar varlığı denetlenecek araçlara ilk önce daha öncee çalışılan sigorta ve kasko şirketi ile iletişime geçerek plaka ve motor numarası ile sorgulanması yapılması gerekir. Denetimin ikinci aşamasında ise ruhsatta yer alan trafiğe çıkış tarihi, plaka değişikliği ve sigortaya ara verilip verilmemesini veya iptal edilmesine ilişkin detaylar incelenir. Bazen hasar almış araçların yalnızca plakaları satılabilmekte, bu da kaza geçirmiş araçların sicili temiz plakalarla satılmasına neden olmaktadır. Bu nedenle araştırın noter, servis veya ruhsat kayıtları da motor üzerinde yer alan bilgiler çerçevesinde araştırılmalıdır.

 Risk 3: Orijinal Kilometre Değeri

Arabanın kilometre değiştirilebilir olmasından dolayı muayene ve servis kayıtlarına bakılması gerekmektedir. Bu konuda yaşanan en büyük sorun 3 yaşını geçmeyen arabaların daha önce muayeneye girmemiş olmasıdır. Ancak bu noktada çözüm aracın özel serviste bakım yapılmışsa resmi inceleme imkanı bulunmasıdır.

Risk 4: Araç Sahibi ile Görüşme

Özellikle internet üzerinden incelenen ve alınan araçların oto ekspertiz öncesinden önizleme ile değerlendirmesi gerekir. Araç sahibi eğer uzaktaysa araca ulaşmadan önce aracın ne zaman alınıp satıldığı, bir değişiklik olup olmadığı, servis veya ekspertiz hizmeti alıp almadığı sorulmalıdır.

Risk 5: Ekspertiz Öncesi Araç Kontrolü

Bir aracı expertiz kontrolünden geçirmeden öncesinde aracın içinde herhangi bir deformasyon olup olmadığına bakarak sesine titremesine frenleme mesafesini dijital gözlem ekranlarına veya kırmasına bakarak hangi teknik bir bildiği olmaksızın ilk kontrollerin yapılması gerekir.

 

Autotest