Deprecated: Elementor\Scheme_Typography 2.8.0 sürümünden berikullanılmayacak! Yerine Elementor\Core\Schemes\Typography kullanın. in /home/arabaci/public_html/wp-includes/functions.php on line 5053
Conta Testi
Günümüzde içten yanmalı motorların hemen hemen hepsi su soğutmalıdır. Yanma haznesinde yakıt yanarken silindir ve motor çok yüksek sıcaklıklara kadar ısınır. Bu ısı motor bloğu içerisinde dolaşan soğutma suyuna transfer edilir. Isınan su devridaim pompası ile radyötörden geçerken, radyötör fanı devreye girer ve suyun sıcaklığını düşürür. Suyun sıcaklığını sürekli ölçen hararet müşürü ihtiyaç oldukça devreye girerek motor ve motor soğutma suyunu belirli bir sıcaklıkta sabit tutar. Normal çalışan bir araçta, soğutma suyu asla yanma odasına girmez ve yanma odasında yakıtın yanmasıyla oluşan gazlar da asla soğutma suyuna karışmaz.
– Hararet müşürünün arızalanması
– Radyatör fanının arızalanması
– Aracın aşırı zorlanması
– Aşırı sıcak havalar
– Devirdaim pompasının arızalanması
– antifriz kullanılmaması
– radyatörün tıkanması
– soğutma suyu hortumlarının tıkanması/patlaması gibi bir takım nedenlerle motor yeteri kadar soğutulamaz ve motor silindir kapak contası yanar/deforme olur ve üzerinde motor gazlarının suya karışmasına neden olan kılcal kanallar oluşur.
Bu kaçaklar erken safhada aracın performansı ya da genel durumu üzerinde hiçbir belirti vermeyebilir. Bu kaçaklar farkedilmez ve araç bu şekilde kullanılmaya devam edilirse, hararet, su eksiltme, yokuşlarda performans kaybı, yüksek yakıt tüketimi gözlenmeye başlar. Tüm bu göstergelere rağmen, kaçağı net bir şekilde tespit etmek imkansız gibidir. Bu şüphelerin giderilmesinin en kesin yolu motor üst kapağının sökülerek contanın kontrol edilmesidir. Bu işlem ise hem uzun zaman alır hem de masraflıdır. Hele bu sorun satın alacağınız 2. El bir araçta varsa, bunu bilmeniz imkansızdır.
